Saturday, May 12, 2012

Hey UIA ,its me :D ( part I )

Assalamualaikum dear followers ,hihi .dah ckup 3 mnggu lom slpas dari entry aku yg terakhir tu ? haha.
well ,aku sangat pemalas .i mean it . tapi malam ini hati aku dah terbukak ntok menaip sesuatu lam blog . semuanya bermulaa dengan ......

okay , kalo ad sape sape tak tau , insyaallah aku akan ke UIA untuk kos asasi sains hayat . actually ,that's my fourth choice.alhamdulillah .sebenarnya , my first choice is UM .namun takde rezki kat UM ,maka ke UIA lahh aku .

adiah kaklong smpena SPM . apakah ini ???
p/s :bila aku nak khatam buku nie ,jangan tanya!!!

cerita nya tym 6 aribulan tue ,pagi tue ,aku kuar shopping ngan ma,abah ngan kaklong . kaklong la nie nak pegi shopping .hihi .ak pun tumpang sekaki .kami kuar rumah pkul 9 setengah lagik. balik tue nak dkat pkul 3 kot .ak pon tak ingat dah . balik tue,aku penat sangat dan aku terus tidur .bangun pkul 6 petang kot .bese laa , tido lambat tiap2 malam .huhu.


bangun2 tue,ak cek henset aku dan ak dapat msg dari my besfren ,syahirah

"azwa,dpat tak UM ?",
aku tetiba cuak,sebab aku tak tahu result dah kuar ,seingat aku ,orang kata 7 aribulan ,yakni esoknya tue .
so aku rep balek
"eh,dah boleh cek ke?",
"yalah,bkak grup TJ ,ada link kat situ",
ohh ,okay .

nak dijadikan cerita ,waktu tue rumah aku blckout .takde letrik .so ,aku ingat takpe laa kalo pakai broadband . lega sangat sbb bateri lapop full lagi . oh yaa ,baru aku ingat ,tadi tue aku terjaga sebab kilat dan hujan lebat . dan sebab tue jugak laa rumah aku blckout .sambung cerita ,aku pun bukak laa laptop ,debar tue takyah kata laa . mestilah nak tahu sangat2 kan dapat mana.then ,bila bukak ,takleh nak connect pulak sebab kan hujan lebat ,line pon tak clear .so ,berukband pon turut terjejas . so aku send la msg kat syahirah tanya dia dapat tak .tapi dia taknak bagitahu .dy cakap kalo aku dah tahu,bawu dy nak gtaw . huhu.

so ,takpelaa . dah tak boleh nak bukak nie ,ak malas nak meneruskan debaran aku nie .aku memang suka buat2 relax nie . malam tue,kami anta kaklong ke stesen bas .kesian dia, bersiap siap lam keadaan gelap je la sebab still takde letrik lagi malam tue .haha .

balik dari anta kaklong , rumah aku still takde letrik  . rumah aku memang pelik sikit ,tak sama ngan rumah orang lain , rumah aku je la yang takde letrik . rumah sebelah ade je ,kilang JTI sebelah ade je ,so nampak cam rumah aku je la yang tak bayar sewa letrik nie . haiihhh .takpe laa ,aku redha .keadaan tym tue dah okay .hujan dah behenti .so aku pun try lagik . dan bukak2 page kemasukan um tue , ak dah bdebar sgt nie ,smpat lagi pesan kat ma ,jangan harap sangat taw oghe dapat nie .aku taknak ma frust . huhu.bila masuk num ic aku ,maka terteralah perkataan .

MAAF,PERMOHONAN ANDA TIDAK DITERIMA.

okay ,but my eyes still cant believe it so aku key in num ic lagi skalik . the same answer .okay ,rezeki aku bukan di UM .so ,aku gitau ma , maaa , oghe tak dapat UM nie *dengan nada ceria . yeahh ,memang ceria .
pastue ,ma kata urmm ,takpe laa kalu gitu .huhu. pastue , tanpa aku sedari *start mood sdeyh ,air mata aku mengalir setitik . okay,setitik je ye .jgn buat over . tapi naseb tym tue lam gelap lagi .hanya bertemankan lilin2 je ,so dalam keadaan suram tue, ma ngan abah tak nampak aku .yeayyy !

so ,bukak pesbuk ,ohh ramai gila kawan aku dapat UM . but im not one of them . takdelaa sdeyh sangat , ramai gila kawan2 jenan dapat sana .memang cukup satu kelas dahh .next , aku trus msg syahirah .sori ,tak dapat jadi rumet kat UM .huhu . so ,im hoping for UIA .doakan aku ye .

7 May 2012 .

disebabkan kena ujan sikit2 ,aku dah mula rasa nak demam . badan aku nie sangat sangat la lemah antibodi nya . habuk sikit ,bersin . mudah pening dan sebagainya . *jangan bersimpati ngan aku . so , lepas bangun subuh dan kunci2 pintu smua lpas ma ngan abah pegi sekola ,ak pon sambung tido balek . ak bangun dalam pukul 10 stgh sebab ma kol nak suruh ready nak gi klinik sebab mata aku yang bengkak nie .pastue ,aku sambung tido balek .memang rasa tak sedap badan sangat2 . * aku kan manja :D . lagipun ,rasa malas nak pikir pasal UPU nie .masih ada secalit kekecewaan pasal semalam .lbih kurang pukul 12 ,aku pun bangun . nak tak nak ,mestila kena cek kan upu nie . aku bukak fesbuk dulu sebab malas nak carik link . tgk2 dah ramai gak yg tahu dapat mana . so ,bila aku bukak waktu kemuncak ,mestila tak boley dah . asek page error je la . tym tue ,aku chat ngan azue ngan syahirah . sebok laa budak 2 owang nie nak tahu aku dapat mana . sumpah,dua orang nie kalut kalah aku . siap offer nak tolong cek plak tue . isy ,aku nak cek sendirilahh . tym tue gak mimi a.k.a besfren skola rendah aku msg tanya dapat mana . dy pun offer nak cek jugak .isyy , tertekan jap aku .tambah lagi dengan ma yang dok kol 10 kali tanya dapat mana . rasa cam nak off je phone tue .dengan badan yang tak sehat nie , memang rasa serabut terlampau .ohh lupa ,abah ngan kakngah pun dok msg tanya gak .apakah ini smua ??? dan akhirnya ,persoalan aku terjawab pkul 12.40 lbih kurang .

UIA ,kos sains hayat . urm . syukur ,alhamdulillah .the truth is , sblom nie Ma yang beria2 nak aku ke UIA .aku rasa ,termakbul doa seorang ibu nie . then ,aku msg laa smua yg sebok2 sangat tadi tue . mestilaa aku send to many kann .mimi,abah,k.long,k.ngah,abgchik .
puas hati rasa .dahh lega :)


p/s : next entry plak ye .sebab aku tak suka buat entry panjang2 .





2 comments:

  1. "p/s : next entry plak ye .sebab aku tak suka buat entry panjang2 ."
    aku rasa cam panjang ja..hewhew...kakak aku yg sulung jeles ngan aku sbb dulu dia teringin gila nak pi UIA.. :3

    ReplyDelete
  2. haha . memang dah pnjang ponnn .backup laa aku cikit tahh .haha.

    ReplyDelete