Saturday, May 12, 2012

Hey UIA ,its me ( Part II )

Assalamualaikum semua .huhu.

sebenarnya banyak kegusaran kat hati aku nie nak masuk UIA ,terlalu banyak . pertama,mestilah disebabkan tempoh asasi nya yg blum ditetapkan lagi .bgantung pada APT  (Arabic Placement Test ) dan EPT ( English Placement Test ) yang akan aku duduki pada minggu taaruf nanti .

yang kedua , sebab kos yang ditawarkan adalah sains hayat . hurmm ,jadi kemana arah tuju aku lepas nie ?
jangan tanyaaaa ,sebab aku pon tak tahu aku bakal jadi apa . yang paling merunsingkan sebab abah la yang takut sangat lepas grad nanti , aku tak dapat keja . ehem2 , abah nie .owg start blaja pon belom . huhu .
yeahh ,hajat di hati ,aku nak tukar kos dan ma pun dah mintak bantuan seseorang .rahsiaaa ,taknak bagitahu sape dia tue .so ,aku pun rasa lega sikit .tuptup,arini aku bukak fesbuk , ada pngumuman kat grup CFSIIUM tentang penukaran kos dibenarkan ketika minggu taaruf kecuali kos MEDIC,DENTIST and PHARMACY . so ? bagaimanakah aku ini ? hanya tuhan yang tahu .kita hanya mampu merancang tapi Allah yang Maha Menentukan semua ini .lets pray .Allah knows the best .no doubt .

haha .kadang2 aku jadi manusia yang tidak pandai bersyukur . aku diberi pilihan dan aku diberi hak untuk memilih . jangan salahkan sesiapa .its my CHOICE :D

tutup segala kegusaran tue , aku nak cite pasal satu blog nie . last few hours,i did some blogwalking .he's my senior-to-be .bermula dgn aku baca entry psl hows the asasi life in UIA .last2 ,smpai hampir smua post aku baca . hihi . oh yeahh ,penulisan dia berjaya membuat aku terasa berada di tempatnya . his blog is simple . his way of life too . so ,rasa macam sama ngan aku . haha .dari blog dia ,aku bjaya menemui beberapa blog lain yang best . aku taknak mention kat sini blog dia . nampak cam promote pulak nanti .haha.asal2 nya aku nak buh tajuk entry nie BLOGWALKING sebab aku nak cite pasal dia .tapi segan laa plak .haha .

aku tak tahu nak rasa apa bila nak masuk UIA nie . eksaited tu tetap ada tapi hati aku masih gundah gulana nie memikirkan dua perkara di atas . huhu. azwa, have ur faith in HIM . ada hikmah di sebalik semua nie .
hiphip hooray . 

pesanan untuk kakak aku berdua . hihi , kalo aku lambat dapat keja ,harapharap dapat la sponsor aku ya lagik 6 taon kot plg awal aku grad.status ma ngan abah tym tue aku tak tahu laa dah pencen ke blom  . tapi aku taknak la nyusahkan ma ngan abah dah .so ,aku nak susahkan u olls berdua pulak ye :P
plis sponsor me in de future :))

teringat kata2 seorang senior di UIA . harap2 kita yang masuk UIA nie produknya laen lah dari produk2 IPT yang lain *aku tukar ayat sikit .
harapan aku pon macam tue laaa .insyaallah :)

2 comments:

  1. hik3 hang takleh tukaq course eh ?? takpa rezeki kat situ...howh ! aku nak BLOGWALKING gak la ! kot2 jumpak senior ensem ! #EHH

    ReplyDelete
  2. haha . taktau lagi camna . kot le kalo ad orang tgh , boleh ke .hihi .silakan blogwalking .usha senior2 ensem .haha :P

    ReplyDelete